Kyoto

15 september 2016 - Kyoto, Japan

Vanmorgen zijn we met de Shinkansen van Nagoya naar Kyoto gereden. Heerlijk snel en vooral erg comfortabel. In iets meer dan een half uur waren we op plaats van bestemming. Kyoto Sation is een geweldig station. Vergelijkbaar met die van Berlijn, veel verdiepingen dus waar je je prima een dag kunt vermaken. Maar dat hebben we natuurlijk niet gedaan. Eerst op zoek naar ons hotel wat niet zo mee viel. We zitten in het zuiden en daar worden straten alleen in het Japans aangegeven. Even zoeken dus. Uiteindelijk hebben we het hotel gevonden en meteen daarna naar één van de mooiste tempels van Kyoto wat gelukkig redelijk in de buurt was. Het is lastig te omschrijven maar het komt eigenlijk neer op een pad van 4 kilometer met allemaal gebedshuisjes aan de kant. Denk niet dat je de enige bent. Het krioelde van de mensen. Bovendien was het erg zweten want het gaat allemaal bergop. Na een uurtje of twee waren we het zat en zijn naar het centrum gegaan waar we heerlijk gegeten hebben in een Vietnamees restaurant, we zijn tenslotte in Azie. Dit soort dagen zijn best vermoeiend. Per dag loop je al gauw zo'n 20 km en vandaag was een topper met 33 km. We komen zo superstrak terug ! Gelukkig heeft onze hotelkamer een bubbelbad dus dat is na zo'n dag best lekker. Morgen nog meer tempels en kastelen en parken. Kyoto stikt er van en wordt vaak vergeleken met andere wereldsteden waar je beslist geweest moet zijn. We zijn benieuwd !

1. Ina_maria Morsdorf:
    15 september 2016
    Dus alles naar jullie zin kusjes
  2. Eric Wegen:
    15 september 2016
    Geweldig allemaal schatjes!! Leuk om te lezen. Ik zeg, veel tempels bezoeken dan komen jullie gelouterd en in volledige balans terug haha. Geniet ze!! Kus Eric
  3. Kees baas:
    16 september 2016
    Wat een aparte wereld is Japan. Fraaie foto's. Heel veel plezier
  4. Pa en ma:
    16 september 2016
    Leuke foto.s wat een belevenis om zoiets allemaal te zien zo ver weg
  5. Frans:
    19 september 2016
    in ieder geval geen tekort aan lichaamsbeweging :)