13 en 14 september Kamakura en Nagoya

14 september 2016 - Nagoya, Japan

Dinsdag zijn we naar Kamakura gegaan, een klein surf stadje. We moesten er met de plaatselijke boemel trein naar toe. Erg leuk. In de trein werden we door een meneer aangesproken. Native? (hij bedoelde eigenlijk: waar komen jullie vandaan? ) en zo kwam het gesprek op schaatsen. Waar we als klein land erg goed in zijn volgens de meneer. Gaat best goed zo`n gesprek; Wij geen Japans en de meneer 3 woorden Engels.Zo grappig hoe vaak we worden aangesproken.op straat, als we de weg aan het zoeken zijn worden we al aangesproken of we hulp nodig hebben. Iedereen wil je graag helpen als hij dat kan in zijn beste handen en voeten Engels. Maar zo komen we wel overal. Eerst zijn we naar de één na grootste Buddha van Japan geweest. Daarna naar nog twee tempels. Het stikt er hiervan!  Je moet echter wel op tijd zijn want om half vijf sluit alles. 's Avonds hebben we een lekkere noodle soep gegeten. Biertje erbij , niks meer aan doen. Bovendien kikkert het wel lekker op als je verkouden bent (Jaap dus...)

Vandaag zijn we doorgegaan naar Nagoya. Lekker met de luxe snel trein. Hier komt er nog wel een dame met een koffie en broodjes kar. We zitten in een Europees hotel wat ook wel weer lekker is. Nagoya is ook een erg grote stad. Wat we hier missen zijn terrasjes waar je gezellig een drankje kunt doen. Alles is hier binnen en de leuke tentjes zitten op 1 of 2 hoog. Vandaag naar Nagoya castle geweest. Erg mooi hoe dat weer is opgebouwd na de oorlog, nadat het door de geallieerden is platgegooid  Mooie kamers met wanden van rijstpapier en prachtig beschilderd. Het is verder helemaal van hout en sluit zo mooi aan. Echt vakwerk. Alle tempels en kastelen gaan hier om 16.30 uur al dicht dus moeten we elke keer wel even voortmaken om het te kunnen bekijken. Vanavond hebben we in een Japans tapas restaurant gegeten, Iedere gast werd door al het personeel keihard begroet en gedag gezegd. Leuk!

Morgen reizen we door naar Kyoto en blijven daar tot zondag. wel even lekker om niet te hoeven reizen. We zijn nu vanaf zaterdag al onderweg. Heel veel zin in deze grote stad.

Tot  later maar weer. Kussen uit Nagoya.

1. Miranda:
    14 september 2016
    Het avontuur is dan nu echt begonnen. Fijn dat de bevolking zo behulpzaam is en contact wil maken. Ben ook erg benieuwd naar de foto's. Geniet er samen goed van!
  2. Ton:
    Hoi lieverds,
    Klinkt allemaal als erg genieten, op het gebrek aan terrasjes na :-), maar leuk met al dat handen voetenwerk in de conversaties. En al veel gezien, al is het haasten. Dikke kus van ons!
  3. Marco:
    14 september 2016
    Klinkt nu al als onvergetelijk, mooi dat er nog een bepaalde beschaving op deze wereld bestaat, heel veel plezier nog en een dikke kus van ons!
  4. Mineke en Arjen:
    15 september 2016
    Gaaf joh. Hardstikke mooie belevenis. Ja, wij kijken ook echt naar de fotoos uit! Geniet!
  5. Hilda Wegen:
    19 september 2016
    Wat een mooie belevenis jongens, leuk om te horen hoe het er daar allemaal aan toe gaat.
    Geniet er nog even lekker van. Liefs en een dikke knuf van ons XXX