Fukuoka dag 3

29 september 2016 - Fukuoka, Japan

Na een compleet verregende 2e dag in Fukoka zijn we vandaag op pad gegaan om nog wat van de stad te zien. In het noordwesten van de stad is er een strand aangelegd waar je, als het mooi weer is, prima kan liggen. Dat konden we dus niet want het regende nog steeds licht. Bij het strand staat Fukuoka tower, een 234 meter hoge toren waarvan de functie ons nog steeds niet duidelijk is. Waarschijnlijk als televisie toren. Je kan tot 123 meter met de lift komen waar je een prachtig uitzicht over de stad hebt. 's Avonds is de buitenkant van de toren volledig verlicht en afhankelijk van het seizoen is er een ander licht thema. Helaas waren we er overdag. Naast de toren staat ook nog het stadion van de Fukuoka Hawks, de plaatselijke honkbalploeg , regerend landskampioen van Japan. Honkbal is de eerste sport in Japan dus dat moet wel een feest zijn geweest. Wat ook erg leuk was, was het Robosquare. Hier waren er allerlei robots te bewonderen en je verbaast jezelf over hoe ver de techniek inmiddels gevorderd is. We hebben dus letterlijk een gesprek gevoerd met een van de robots waarbij ze je echt aankijken. Later in de middag zijn we nog naar een paar Shrines geweest , want die hadden we hier nog niet gezien. 's Middag laar hebben we nog in een pub gezeten waar we geproost hebben op ons 15-jarig samenzijn (bij sommigen wordt dat een huwelijk genoemd :-) Vanavond nog lekker uit eten en dan morgen op weg naar Matsumoto

1. Loes:
    Gefeliciteerd met jullie 15 jarig samen zijn.Proost op jullie
    Liefs dikke knuffel
  2. Marion en Rob verhulsdonk:
    29 september 2016
    Van harte gefeliciteerd met jullie 15-jubileum heerlijk genieten maar dat doen jullie al
  3. Marion en Rob verhulsdonk:
    29 september 2016
    Van harte gefeliciteerd met jullie 15-jarige jubileum heerlijk genieten maar dat doen jullie al