Tokyo deel 2 (dag 1 en 2)

4 oktober 2016 - Tokyo, Japan

Na aangekomen te zijn vanuit Matsumoto hebben we 's middags eerst nog een typisch toeristen tripje geboekt; Mount Fuji bekijken. We hadden dat ntuurlijk zelf kunnen organiseren maar dat had zoveel voeten in de aarde dat we besloten hebben het een keer makkelijk te doen. De rest van de middag zijn we nog door de drukke buurt Shinjuku gelopen. Wat een gekkenhuis is dit! Als je last van mensenmassa's hebt dan moet je hier zeker niet zijn. Even om je heen kijken kan écht niet. Voordat je het weet lig je onder een japanner of je hebt zijn paraplu in je oog... 's Avonds maar weer bij het zelfde restaurant gegeten als de eerste keer Tokyo. Om de hoek bij het hotel want we waren weer een keer afgepeigerd. Vanmorgen vroeg opgestaan om naar de ophaalplek voor de bus te gaan. Een dagje supertoerist spelen op de beroemde berg Mount Fuji, jullie weten wel, de berg van de ansichtkaarten uit Japan. Deze keer hadden we echt veel geluk met het weer. De tyfoon is dicht in de buurt maar we kregen eerst nog een dag prachtig weer met veel zon en dertig graden. Belangrijker nog was het heldere uitzicht dat we hadden. De gids kon er maar niet over uit dat het zicht zo goed was. We were very lucky ! Bovenop de berg het gebruikelijke toeristen gedoe maar de berg zelf was fantastisch.Na de berg een kort tripje over Lake Ashi en dan aanmeren bij Hakone om met een kabelbaan naar Mount Komagatake te gaan waar je pas echt een goed uitzicht op Mount Fuji hebt. Als je er namelijk op staat zie je niet zoveel van de berg zelf :-)  Na een paar uur in de bus weer terug in Tokyo waar we heerlijk Indiaas hebben gegeten . Morgen nog een paar toeristen bestemming in Tokyo en dan gaan we langzamerhand denken aan de terugreis. (bah !)

1. Ton:
    4 oktober 2016
    Zijn er in Shinjuku meer Japanners dan op de Zaanse Schans? Had ik nooit gedacht! :-) Nog even genieten van de laatste dagen en dan back home! Wordt ook wel weer tijd hoor, kunnen we eindelijk weer eens praatjassen. Dikke kus, tot snel!
  2. Marco:
    4 oktober 2016
    Geniet nog maar even, toeristjes!
  3. Tineke:
    4 oktober 2016
    Ton, het is hier zo druk dat kun je van tevoren niet bedenken.
  4. Tineke:
    Thx Marco doen we.
  5. Ton:
    4 oktober 2016
    Ik geloof je graag Tineke, en jij kan het natuurlijk goed zien. Je kijkt zo over die massa heen! :-D
  6. Olga:
    4 oktober 2016
    Ziet er weer prachtig uit. Zijn net ansichtkaarten! Lekker nog even genieten daar en dan weer naar Vladi poes
  7. Tineke:
    5 oktober 2016
    Och ik mis onze Prins Vladimir wel hoor.