Dag 3 Matsumoto

2 oktober 2016 - Matsumoto, Japan

Na de wandeling van gisteren zijn we in het stadje zelf gebleven. Even niet ergens naar toe reizen. Wat een ontzettend leuk stadje is dit. het heeft 250.000 inwoners. Het voelt niet als een stad. We zijn vanmorgen eerst naar het oudste houten kasteel gegaan wat nog in originele staat is. Het Matsumoto Castle. Weer zeer de moeite waard om te bezichtigen. Het is toch wel bijzonder om daar nu nog rond te kunnen lopen. (op sokken dan maar weer) Mooi om te zien hoe ze het vroeger allemaal hebben gemaakt en dan wel vijf verdiepingen hoog. De trappen die we op moeten is wel wat hoor. Wat bij ons wordt verdeeld in twee treden is hier gewoon een. Echt een grote stap om te nemen, en dan zijn wij nog best groot. Voor de oudere kleine japanner s dit toch echt wel een klim en dan al die etages. Na het kasteel zijn we naar de rivier aan het einde van de stad gelopen en hebben daar heerlijk een paar uur gewandeld. Weer heel mooi met de bergen op de achtergrond. Het zonnetje kwam er al snel ook bij dus was het weer lekker warm. (27 gr) Na de wandelingen van gister en vandaag zijn we best moe dus hebben we snel een soepje (ramen) gegeten en gaan we straks vroeg naar bed. Wat ik nog bijna vergeet is dat er een soort festival is in de buurt tempel. Vandaag dus ook de eetstalletjes gister. Die waren er vandaag ook weer. Er was vanmiddag een optocht met de gebedswagens. Vanavond was er een Jazz orkest aan het spelen op het plein. Allemaal erg gezellig. Om 19:30 uur vuurwerk en klaar voor vandaag,

Morgen op naar Tokyo voor onze laatste drie dagen. Pff wat gaat het dan toch snel. Na de rust van de afgelopen dagen hebben we ook wel weer zin in de grote stad en de drukte.